Asiakaspalaute, asiakaskokemus, kyselyt ja NPS tekstiviestillä


Palvelumme kautta on mahdollista kerätä tekstiviesteillä palautetta asiakkaiden ja henkilöstön tyytyväisyydestä valittuun tuotteeseen tai palveluun. Näin asiakaskokemusta, asiakaspalautetta ja henkilöstön hyvinvointia voidaan seurata säännöllisesti.

Palvelutapahtuman jälkeen asiakkaalle voidaan lähettää tekstiviestitse esimerkiksi seuraava NPS-kysymys:

   "Kuinka todennäköisesti suosittelisit yritystä X ystävällesi? Vastaa tähän viestiin: 0-10 (välilyönti) vapaaehtoinen palautteesi."

Kysymykseen voidaan saada esimerkiksi seuraavia vastauksia tekstiviesteillä:

   "10 erinomaista"
   "2 ei ikinä enää uudestaan, ruoka oli kylmää ja palvelu töykeää"
   "7"
   "8 ihan ok"
   "8 kiitos"


Näistä vastausviesteistä koostetaan automaattisesti yhteenvetoraportit ja esimerkiksi Net Promoter Score (NPS) -suositusindeksin kehitystä voidaan seurata vuosi-, kvartaali-, kuukausi-, viikko- tai päivätasolla.


Esimerkki yhteenvedosta


Palvelun kokeiluversiossa kohdan Asiakaskokemus kautta on mahdollista tutustua yhteenvetoon. Saadut palautteet on myös mahdollista ladata Excel-tiedostona.

Raportti voi näyttää esimerkiksi seuraavalta (klikkaa kuvaa nähdäksesi se suurempana):

   Asiakaspalaute, asiakaskokemus, tekstiviestikyselyt ja NPS tekstiviestillä

Klikkaa kuvaa nähdäksesi se suurempana.